Kleine mousery update

13-11-2016 21:27

Vandaag is mijn laatste schildpad dame komen te gaan. Ze heeft mij helaas geen jongen nagelaten, dus dat betekend ook meteen het einde van mijn schildpaddenfok bij de muizen. Dat komt niet onverwacht, daar was ik wel naartoe aan het werken. Sinds ik  anderhalf jaar geleden beslist heb om terug naar school te gaan heb ik veel minder tijd. Ik zal mij nu dus ook beperken tot twee variëteiten, rood en zilver donkeroog. 

De rode lijnen zijn stilaan op gang aan het komen. Er zijn al twee mannetjes in de prijzen gevallen en over het algemeen doen ze het wel goed op de keuringen. Maar er is uiteraard nog veel werk aan en dat is natuurlijk wat me ook aantrekt, de uitdaging! Op het moment moet ik het wel allemaal kleinschalig houden wegens tijdgebrek, dus het zal allemaal wat langer duren voor we zijn waar we willen geraken.

Ik heb een tijdje zilver donkeroog op beige basis gefokt, maar die waren niet helemaal zoals ik voor ogen had. De kleur was niet hoe ik het graag zag; helaas misten ze die heldere hemelsblauwe schijn waar ik zo van houd. Nu heb ik besloten om het roer om te gooien en een andere genetische basis uit te proberen. Dat betekend wel dat ik weer van nul af aan moet beginnen, dus zal het nog een tijdje duren voor ik ze weer mee naar keuringen kan nemen.